Členství pro vzdálený přístup
Online registrace/prodloužení
Registrační formulář
Informace o registraci
Registrační formulář
Registrací ke členství pro vzdálený přístup k EIZ získáte
- vzdálený přístup k elektronickým informačním zdrojům, včetně Digitální knihovny AV ČR a dalším digitalizovaným Dílům nedostupným na trhu
- přístup k plným textům dokumentů přímo z našeho katalogu nebo z Portálu elektronických časopisů a knih KNAV prostřednictvím nástroje SFX a externích odkazů
- uživatelské konto pro: přístup k EIZ bez nutnosti další autentizace; změnu hesla a kontaktních údajů; kontrolu platnosti registrace; objednání a osobního vyzvednutí kopií z fyzických dokumentů, které nelze půjčit domů
- registraci na 1 rok bez čtenářského průkazu
Potřebné dokumenty, poplatky
- čitelná digitální kopie obou stran platného občanského průkazu ČR / čitelná digitální kopie obou stran platného povolení k pobytu vydaného Ministerstvem vnitra ČR včetně strany dokladu s uvedenou adresou v ČR
- 280 Kč – 1 rok (365 dní)
Pro úspěšné dokončení online registrace/prodloužení
- Přiložte k registračnímu formuláři čitelné digitální kopie svého platného občanského průkazu (občan ČR) nebo platného povolení k pobytu vydaného Ministerstvem vnitra ČR (cizí státní příslušník). Nezbytné náležitosti dokladu: jméno a příjmení, datum narození a adresa v ČR, dále údaje o dokladu totožnosti v rozsahu typ, platnost a číslo, které musí být obsaženo na všech digitálních kopiích.
- Potvrďte prostřednictvím e-mailu a SMS svou e-mailovou adresu a telefonní číslo zadané do formuláře, abychom mohli ověřit pravost podané žádosti.
- Nastavte si své heslo prostřednictvím zaslaného odkazu.
- Uhraďte registrační poplatek z českého bankovního účtu, jehož název obsahuje Vaše jméno a příjmení, abychom mohli ověřit Vaši totožnost.
Úplné informace o členství pro vzdálený přístup, online registraci a jejím prodloužení v knihovním řádu.
Online registrace
Členství pro vzdálený přístup k elektronickým informačním zdrojům (EIZ) je určeno výhradně pro fyzické osoby starší 15 let s trvalým pobytem v ČR nebo povolením k pobytu vydaným Ministerstvem vnitra ČR. Platnost registrace je 1 rok. Poplatek 280 Kč je nutné uhradit převodem z českého bankovního účtu, jehož název obsahuje jméno a příjmení žadatele.
Členství pro vzdálený přístup k EIZ neumožňuje využívání služeb studovny ani objednávání fyzických dokumentů prostřednictvím uživatelského konta a jejich půjčování. Pokud máte zájem i o tyto služby, registrujte se osobně v knihovně k absenčnímu nebo prezenčnímu členství se čtenářským průkazem; vzdálený přístup k EIZ získáte i v rámci těchto registrací.
Postup online registrace
Podrobné informace k jednotlivým úkonům získáte postupně v průběhu registrace nebo jejího prodloužení.
- Odešlete vyplněný registrační formulář.
- Potvrďte platnost e-mailové adresy zadané do formuláře.
- Potvrďte platnost telefonního čísla zadaného do formuláře (potvrdíte tak pravost své žádosti).
- My pak žádost v otevíracích hodinách knihovny zpracujeme a následně Vám pošleme zprávu, jestli jsme ji akceptovali nebo neakceptovali. Žádosti zpracováváme do 60 minut od potvrzení jejich pravosti, případně do 60 minut od otevření knihovny.
- Pokud žádost akceptujeme
- Nastavte své heslo (uživatelské jméno a odkaz pošleme e-mailem).
- Uhraďte registrační poplatek.
- Po uhrazení poplatku ověříme Vaši totožnost srovnáním jména a příjmení vyplněných do registračního formuláře a jména a příjmení v názvu účtu použitého pro úhradu registračního poplatku. Poplatek proto uhraďte z vlastního bankovního účtu a to nejpozději do 14 dní. Ověření totožnosti provádíme během otevírací doby knihovny. Pokud poplatek neuhradíte ze svého bankovního účtu, platbu vrátíme a vyzveme Vás k nové úhradě z bankovního účtu, jehož název obsahuje Vaše jméno a příjmení. Nesplníte-li tuto podmínku do jednoho týdne, smažeme žádost a celý proces bude ukončen z důvodu nemožnosti ověření Vaší totožnosti, aniž by k registraci nebo jejímu prodloužení došlo.
- Počkejte na e-mailovou zprávu o úspěšném dokončení registrace/prodloužení.
- Začněte využívat vzdálený přístup k EIZ.
- Pokud žádost neakceptujeme
- Obdržíte e-mail s odůvodněním zamítnutí žádosti. Ta bude zároveň se všemi přílohami smazána a celý proces tak bude ukončen, aniž by k registraci nebo jejímu prodloužení došlo.
- Nejčastější důvody neakceptování žádosti
- k žádosti je přiložen jiný doklad totožnosti než občanský průkaz ČR nebo povolení k pobytu s uvedenou adresou v ČR
- na přiložených digitálních kopiích dokladu totožnosti zcela chybí některé náležitosti (nejčastěji jedna ze stran občanského průkazu ČR, nebo strana s adresou v ČR či platností dokladu na povolení k pobytu)
- digitální kopie nejsou čitelné
- přiložený doklad totožnosti není platný
- žádost o prodloužení je zadána dříve než měsíc před koncem platnosti
Online prodloužení registrace
Prodloužení probíhá stejným způsobem jako registrace za splnění totožných podmínek. V době vyřizování žádosti o prodloužení je využívání vzdáleného přístupu (od akceptace žádosti do ověření totožnosti žadatele po uhrazení registračního poplatku) dočasně pozastaveno. Proto doporučujeme provádět online prodloužení registrace v otevíracích hodinách knihovny.
Žádost můžete podat nejdříve měsíc před koncem platnosti stávající registrace, který si můžete ověřit v uživatelském kontu. Oznámení o blížícím se konci platnosti registrace zasíláme také 30 a 15 dní předem e-mailem.
Členství pro pracovníky AV ČR
Pracovníkům AV ČR poskytujeme členství na 3 roky (1095 dní) zdarma. Prodloužení probíhá stejným způsobem jako registrace za splnění totožných podmínek. V době vyřizování žádosti o prodloužení je využívání vzdáleného přístupu (od akceptace žádosti do nastavení hesla) dočasně pozastaveno. Proto doporučujeme provádět online prodloužení registrace v otevíracích hodinách knihovny. Žádost můžete podat nejdříve měsíc před koncem platnosti stávající registrace, který si můžete ověřit v uživatelském kontu. Oznámení o blížícím se konci platnosti registrace zasíláme také 30 a 15 dní předem e-mailem.
Pro úspěšné dokončení online registrace/prodloužení
- Doložte v registračním formuláři jakýmkoli z uvedených způsobů svůj pracovněprávní vztah k AV ČR:
- vyplňte svůj pracovní e-mail (adresa s doménou pracoviště AV ČR) a následně potvrďte jeho pravost,
- nebo přiložte digitální kopii svého služebního průkazu,
- nebo přiložte digitální kopii vyplněného potvrzení.
- Přiložte k registračnímu formuláři čitelné digitální kopie svého platného občanského průkazu (občan ČR) nebo povolení k pobytu vydaného Ministerstvem vnitra ČR (cizí státní příslušník). Nezbytné náležitosti dokladu: jméno a příjmení, datum narození a adresa v ČR, dále údaje o dokladu totožnosti v rozsahu typ, platnost a číslo, které musí být obsaženo na všech digitálních kopiích.
- Potvrďte prostřednictvím e-mailu a SMS svou e-mailovou adresu a telefonní číslo zadané do formuláře, abychom mohli ověřit pravost podané žádosti.
- Nastavte si své heslo prostřednictvím zaslaného odkazu.
Postup online registrace/prodloužení
Podrobné informace k jednotlivým úkonům získáte postupně v průběhu registrace nebo jejího prodloužení.
- Odešlete vyplněný registrační formulář.
- Potvrďte platnost e-mailové adresy zadané do formuláře.
- Potvrďte platnost telefonního čísla zadaného do formuláře (potvrdíte tak pravost své žádosti).
- My pak žádost v otevíracích hodinách knihovny zpracujeme a následně Vám pošleme zprávu, jestli jsme ji akceptovali nebo neakceptovali. Žádosti zpracováváme do 60 minut od potvrzení jejich pravosti, případně do 60 minut od otevření knihovny.
- Pokud žádost akceptujeme
- Nastavte své heslo (uživatelské jméno a odkaz pošleme e-mailem).
- Počkejte na e-mailovou zprávu o úspěšném dokončení registrace/prodloužení.
- Začněte využívat vzdálený přístup k EIZ.
- Pokud žádost neakceptujeme
- Obdržíte e-mail s odůvodněním zamítnutí žádosti. Ta bude zároveň se všemi přílohami smazána a celý proces tak bude ukončen, aniž by k registraci nebo jejímu prodloužení došlo.