Název objektu | Molnija-2 14 <=Молния-2 14> |
SSC | 8195 |
Start | 1975-09-09 00:19 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | ? |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1800 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
75-09-13.2 | G | 62.81° | 736.50 min | 439 km | 40837 km | |
75-09-23.1 | G | 62.92° | 717.67 min | 449 km | 39902 km | |
96-08-23.39 | G | 62.69° | 717.33 min | 437 km | 39895 km | |
96-12-06.00 | G | 62.84° | 717.50 min | 501 km | 39840 km | |
97-01-02.91 | G | 62.85° | 717.66 min | 524 km | 39825 km | |
97-01-30.82 | G | 62.89° | 717.83 min | 548 km | 39810 km | |
97-02-27.74 | G | 62.89° | 717.99 min | 572 km | 39793 km | |
97-04-03.65 | G | 62.86° | 718.15 min | 624 km | 39749 km | |
97-07-02.42 | G | 63.06° | 718.02 min | 709 km | 39658 km | |
97-12-11.87 | G | 63.23° | 717.31 min | 917 km | 39414 km | |
98-01-29.69 | G | 63.24° | 717.46 min | 996 km | 39343 km | |
98-03-24.51 | G | 63.28° | 717.75 min | 1081 km | 39272 km | |
98-04-23.42 | G | 63.30° | 717.92 min | 1130 km | 39231 km | |
98-05-28.32 | G | 63.30° | 718.08 min | 1184 km | 39185 km | |
98-12-10.79 | G | 63.46° | 717.67 min | 1505 km | 38845 km | |
99-07-16.04 | G | 63.51° | 717.82 min | 1832 km | 38524 km | |
99-08-19.93 | G | 63.53° | 717.99 min | 1878 km | 38488 km | |
99-09-23.84 | G | 63.52° | 718.14 min | 1923 km | 38450 km | |
00-04-02.33 | G | 63.60° | 717.77 min | 2106 km | 38249 km | |
00-12-18.46 | G | 63.65° | 717.95 min | 2196 km | 38167 km | |
01-01-25.35 | G | 63.66° | 718.11 min | 2193 km | 38179 km | |
01-08-26.78 | G | 63.79° | 717.72 min | 2099 km | 38253 km | |
02-04-20.97 | G | 63.96° | 717.87 min | 1909 km | 38450 km | |
02-05-24.87 | G | 63.98° | 718.03 min | 1877 km | 38490 km | |
02-07-06.76 | G | 64.01° | 718.19 min | 1836 km | 38539 km | |
02-12-15.33 | G | 64.19° | 717.76 min | 1688 km | 38666 km | |
03-03-10.04 | G | 64.30° | 717.40 min | 1619 km | 38716 km | |
03-06-15.69 | G | 64.39° | 717.55 min | 1551 km | 38793 km | |
03-07-19.58 | G | 64.42° | 717.72 min | 1533 km | 38819 km | |
03-08-17.49 | G | 64.36° | 717.88 min | 1522 km | 38838 km | |
03-09-20.39 | G | 64.43° | 718.05 min | 1504 km | 38864 km | |
03-11-09.26 | G | 64.45° | 718.20 min | 1479 km | 38896 km | |
04-03-28.88 | G | 64.56° | 717.75 min | 1441 km | 38913 km | |
05-01-02.95 | G | 64.54° | 718.05 min | 1480 km | 38889 km | |
05-02-17.33 | G | 64.49° | 718.20 min | 1504 km | 38872 km | |
05-06-25.49 | G | 64.47° | 717.84 min | 1573 km | 38785 km | |
05-09-02.26 | G | 64.45° | 717.48 min | 1618 km | 38722 km | |
06-01-19.77 | G | 64.34° | 717.63 min | 1747 km | 38600 km | |
06-02-17.68 | G | 64.31° | 717.78 min | 1778 km | 38577 km | |
06-03-18.59 | G | 64.27° | 717.93 min | 1810 km | 38552 km | |
06-04-18.50 | G | 64.24° | 718.08 min | 1846 km | 38523 km | |
06-06-09.37 | G | 64.18° | 718.23 min | 1902 km | 38475 km | |
06-10-15.04 | G | 64.10° | 717.87 min | 2045 km | 38315 km | |
06-12-28.80 | G | 64.05° | 717.51 min | 2133 km | 38209 km | |
07-05-22.29 | G | 63.99° | 717.66 min | 2281 km | 38067 km | |
07-06-23.19 | G | 63.96° | 717.81 min | 2310 km | 38046 km | |
07-07-24.10 | G | 63.93° | 717.96 min | 2338 km | 38026 km | |
07-08-28.00 | G | 63.91° | 718.11 min | 2368 km | 38003 km | |
07-11-10.81 | G | 63.88° | 718.26 min | 2421 km | 37957 km | |
08-03-18.47 | G | 63.88° | 717.81 min | 2480 km | 37876 km | |
08-06-22.15 | G | 63.88° | 717.45 min | 2492 km | 37846 km | |
08-09-21.83 | G | 63.86° | 717.60 min | 2481 km | 37865 km | |
08-10-26.71 | G | 63.85° | 717.75 min | 2470 km | 37883 km | |
08-11-28.61 | G | 63.84° | 717.90 min | 2459 km | 37902 km | |
08-12-30.52 | G | 63.83° | 718.05 min | 2443 km | 37925 km | |
09-02-09.41 | G | 63.82° | 718.20 min | 2415 km | 37960 km | |
09-07-27.97 | G | 63.83° | 717.84 min | 2253 km | 38105 km | |
09-10-17.71 | G | 63.85° | 717.48 min | 2153 km | 38187 km | |
10-02-17.27 | G | 63.83° | 717.63 min | 1968 km | 38379 km | |
10-03-21.17 | G | 63.82° | 717.78 min | 1917 km | 38437 km | |
10-04-21.08 | G | 63.79° | 717.93 min | 1869 km | 38493 km | |
10-05-23.99 | G | 63.78° | 718.08 min | 1813 km | 38556 km | |
10-07-14.85 | G | 63.74° | 718.23 min | 1725 km | 38652 km | |
10-11-08.55 | G | 63.74° | 717.87 min | 1523 km | 38837 km | |
11-01-09.34 | G | 63.73° | 717.51 min | 1408 km | 38934 km | |
11-06-10.80 | G | 63.61° | 717.66 min | 1150 km | 39199 km | |
11-07-06.72 | G | 63.57° | 717.81 min | 1109 km | 39247 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) prikladnoj mechaniki <=Конструкторское бюро (КБ) прикладной механики> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-2 (typové označení 11F637) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-2 13 (1975-063A), další je Molnija-2 15 (1975-121A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 20:58:50 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |