Název objektu | Molnija-2 17 <=Молния-2 17> |
SSC | 9829 |
Start | 1977-02-11 14:57 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-M |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1800 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
77-02-14.2 | G | 62.81° | 735.35 min | 464 km | 40756 km | |
96-08-22.64 | G | 61.88° | 717.69 min | 474 km | 39876 km | |
96-10-21.45 | G | 61.92° | 717.84 min | 427 km | 39931 km | |
97-06-05.73 | G | 62.11° | 717.48 min | 304 km | 40036 km | |
98-01-02.01 | G | 62.38° | 717.41 min | 277 km | 40060 km | |
98-03-26.71 | G | 62.43° | 717.69 min | 311 km | 40039 km | |
98-04-17.64 | G | 62.41° | 717.91 min | 329 km | 40033 km | |
98-05-14.57 | G | 62.49° | 718.16 min | 342 km | 40032 km | |
98-06-04.51 | G | 62.49° | 718.34 min | 359 km | 40023 km | |
98-07-01.46 | G | 62.52° | 718.49 min | 380 km | 40010 km | |
98-10-08.24 | G | 62.61° | 718.07 min | 453 km | 39917 km | |
98-11-13.13 | G | 62.68° | 717.67 min | 492 km | 39857 km | |
98-12-17.01 | G | 62.75° | 717.29 min | 534 km | 39797 km | |
99-02-20.74 | G | 62.89° | 716.93 min | 637 km | 39676 km | |
99-04-01.57 | G | 62.92° | 717.08 min | 660 km | 39660 km | |
99-04-22.49 | G | 62.93° | 717.23 min | 690 km | 39638 km | |
99-05-11.42 | G | 62.93° | 717.39 min | 719 km | 39616 km | |
99-05-27.36 | G | 62.93° | 717.54 min | 742 km | 39601 km | |
99-06-13.31 | G | 62.94° | 717.70 min | 764 km | 39586 km | |
99-06-29.26 | G | 62.95° | 717.86 min | 787 km | 39572 km | |
99-07-16.21 | G | 62.92° | 718.01 min | 811 km | 39556 km | |
99-08-19.12 | G | 62.93° | 718.30 min | 861 km | 39519 km | |
99-09-13.06 | G | 62.94° | 718.45 min | 901 km | 39487 km | |
00-01-10.80 | G | 63.01° | 718.05 min | 1103 km | 39265 km | |
00-02-21.67 | G | 63.14° | 717.67 min | 1176 km | 39173 km | |
00-04-03.53 | G | 63.15° | 717.31 min | 1245 km | 39087 km | |
00-11-06.72 | G | 63.18° | 718.00 min | 1605 km | 38761 km | |
00-11-26.17 | G | 63.21° | 718.17 min | 1631 km | 38743 km | |
00-12-18.61 | G | 63.19° | 718.34 min | 1668 km | 38714 km | |
01-01-16.55 | G | 63.18° | 718.49 min | 1712 km | 38678 km | |
01-05-21.28 | G | 63.24° | 718.13 min | 1883 km | 38489 km | |
01-07-09.14 | G | 63.29° | 717.75 min | 1942 km | 38411 km | |
01-08-26.97 | G | 63.31° | 717.38 min | 1988 km | 38346 km | |
02-02-12.31 | G | 63.34° | 717.56 min | 2125 km | 38218 km | |
02-03-05.24 | G | 63.34° | 717.72 min | 2135 km | 38216 km | |
02-03-25.18 | G | 63.34° | 717.87 min | 2144 km | 38215 km | |
02-04-15.12 | G | 63.33° | 718.03 min | 2154 km | 38213 km | |
02-05-06.07 | G | 63.34° | 718.19 min | 2161 km | 38213 km | |
02-06-03.00 | G | 63.33° | 718.37 min | 2170 km | 38213 km | |
02-07-07.92 | G | 63.32° | 718.53 min | 2177 km | 38215 km | |
02-11-04.66 | G | 63.40° | 718.15 min | 2172 km | 38201 km | |
02-12-22.53 | G | 63.44° | 717.78 min | 2160 km | 38194 km | |
03-02-10.36 | G | 63.50° | 717.39 min | 2138 km | 38198 km | |
03-08-03.68 | G | 63.60° | 717.56 min | 2039 km | 38305 km | |
03-08-23.62 | G | 63.63° | 717.72 min | 2028 km | 38324 km | |
03-09-14.55 | G | 63.65° | 717.90 min | 2013 km | 38348 km | |
03-10-06.99 | G | 63.64° | 718.07 min | 2005 km | 38364 km | |
03-11-03.42 | G | 63.69° | 718.28 min | 1980 km | 38400 km | |
03-12-01.35 | G | 63.71° | 718.44 min | 1957 km | 38431 km | |
04-05-08.99 | G | 63.95° | 717.93 min | 1822 km | 38539 km | |
05-01-08.08 | G | 64.34° | 717.58 min | 1658 km | 38687 km | |
05-01-27.02 | G | 64.36° | 717.74 min | 1650 km | 38703 km | |
05-02-13.96 | G | 64.37° | 717.89 min | 1643 km | 38717 km | |
05-03-04.91 | G | 64.39° | 718.04 min | 1634 km | 38733 km | |
05-03-22.86 | G | 64.40° | 718.19 min | 1627 km | 38748 km | |
05-04-12.81 | G | 64.42° | 718.34 min | 1618 km | 38765 km | |
05-05-10.75 | G | 64.44° | 718.49 min | 1607 km | 38783 km | |
05-09-04.50 | G | 64.59° | 718.13 min | 1582 km | 38790 km | |
05-10-17.37 | G | 64.66° | 717.76 min | 1572 km | 38781 km | |
05-11-28.23 | G | 64.71° | 717.40 min | 1567 km | 38769 km | |
06-01-31.98 | G | 64.79° | 717.04 min | 1573 km | 38745 km | |
06-04-03.73 | G | 64.83° | 717.19 min | 1581 km | 38744 km | |
06-04-26.64 | G | 64.83° | 717.34 min | 1588 km | 38745 km | |
06-05-16.57 | G | 64.83° | 717.49 min | 1597 km | 38744 km | |
06-06-02.51 | G | 64.83° | 717.64 min | 1605 km | 38743 km | |
06-06-20.45 | G | 64.82° | 717.79 min | 1613 km | 38742 km | |
06-07-08.40 | G | 64.82° | 717.94 min | 1620 km | 38743 km | |
06-07-26.85 | G | 64.81° | 718.10 min | 1627 km | 38744 km | |
06-08-15.30 | G | 64.80° | 718.25 min | 1633 km | 38745 km | |
06-09-08.24 | G | 64.79° | 718.40 min | 1642 km | 38744 km | |
06-10-20.16 | G | 64.77° | 718.55 min | 1664 km | 38729 km | |
07-01-14.97 | G | 64.79° | 718.19 min | 1720 km | 38655 km | |
07-02-27.85 | G | 64.82° | 717.83 min | 1750 km | 38608 km | |
07-04-11.71 | G | 64.83° | 717.47 min | 1784 km | 38556 km | |
07-06-09.48 | G | 64.83° | 717.11 min | 1836 km | 38486 km | |
07-09-02.14 | G | 64.79° | 717.26 min | 1912 km | 38417 km | |
07-11-09.90 | G | 64.72° | 717.77 min | 1993 km | 38362 km | |
07-11-28.85 | G | 64.69° | 717.93 min | 2014 km | 38348 km | |
07-12-17.79 | G | 64.67° | 718.08 min | 2036 km | 38334 km | |
08-01-06.74 | G | 64.65° | 718.23 min | 2060 km | 38317 km | |
08-01-31.68 | G | 64.62° | 718.39 min | 2090 km | 38295 km | |
08-03-17.59 | G | 64.58° | 718.57 min | 2147 km | 38246 km | |
08-06-19.39 | G | 64.55° | 718.21 min | 2256 km | 38120 km | |
08-08-04.26 | G | 64.56° | 717.85 min | 2309 km | 38050 km | |
08-09-20.11 | G | 64.55° | 717.49 min | 2364 km | 37976 km | |
08-11-29.84 | G | 64.54° | 717.13 min | 2446 km | 37877 km | |
09-02-09.56 | G | 64.50° | 717.28 min | 2528 km | 37802 km | |
09-03-06.46 | G | 64.48° | 717.43 min | 2556 km | 37781 km | |
09-03-29.38 | G | 64.46° | 717.58 min | 2580 km | 37765 km | |
09-04-18.32 | G | 64.44° | 717.73 min | 2598 km | 37754 km | |
09-05-09.25 | G | 64.42° | 717.88 min | 2618 km | 37742 km | |
09-05-29.20 | G | 64.40° | 718.03 min | 2636 km | 37731 km | |
09-06-20.14 | G | 64.39° | 718.18 min | 2655 km | 37720 km | |
09-07-13.08 | G | 64.37° | 718.33 min | 2674 km | 37708 km | |
09-08-11.02 | G | 64.34° | 718.48 min | 2698 km | 37692 km | |
10-01-04.70 | G | 64.33° | 718.12 min | 2779 km | 37592 km | |
10-02-22.56 | G | 64.34° | 717.76 min | 2793 km | 37561 km | |
10-04-14.39 | G | 64.36° | 717.40 min | 2798 km | 37538 km | |
10-10-02.73 | G | 64.33° | 717.55 min | 2775 km | 37569 km | |
10-10-23.66 | G | 64.31° | 717.70 min | 2759 km | 37591 km | |
10-11-13.60 | G | 64.30° | 717.85 min | 2754 km | 37604 km | |
10-12-04.54 | G | 64.29° | 718.00 min | 2742 km | 37623 km | |
10-12-26.48 | G | 64.27° | 718.15 min | 2729 km | 37644 km | |
11-01-18.42 | G | 64.26° | 718.30 min | 2712 km | 37668 km | |
11-02-14.36 | G | 64.25° | 718.45 min | 2689 km | 37698 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji Konstruktorskoje bjuro (KB) "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-2 (typové označení 11F637) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Poslední družice této řady. Předchozí družicí je Molnija-2 16 (1976-116A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-03-13 09:00:48 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |