Název objektu | Molnija-1 75 <=Молния-1 75> |
SSC | 19807 |
Start | 1989-02-15 11:00 UT ?, Pleseck /=Plesetsk/, Molnija-ML |
Stav objektu | na geocentrické dráze |
Očekávaná životnost na dráze | neomezená |
Provozovatel | Sovětský svaz |
Výrobce | Sovětský svaz |
Kategorie | telekomunikační družice |
Hmotnost | 1600 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
96-08-14.62 | G | 64.14° | 718.46 min | 1533 km | 38856 km | |
96-10-23.45 | G | 64.20° | 718.09 min | 1528 km | 38842 km | |
97-10-19.93 | G | 64.22° | 718.32 min | 1670 km | 38711 km | |
97-12-11.32 | G | 64.19° | 718.71 min | 1716 km | 38684 km | |
98-01-02.78 | G | 64.18° | 718.92 min | 1735 km | 38677 km | |
98-01-29.75 | G | 64.13° | 719.15 min | 1765 km | 38657 km | |
98-05-12.62 | G | 64.11° | 718.79 min | 1864 km | 38540 km | |
98-06-30.53 | G | 64.16° | 718.40 min | 1907 km | 38479 km | |
98-10-01.29 | G | 64.14° | 718.03 min | 1996 km | 38370 km | |
99-07-01.53 | G | 64.06° | 718.18 min | 2294 km | 38080 km | |
99-08-19.91 | G | 64.04° | 718.42 min | 2338 km | 38048 km | |
99-09-15.85 | G | 64.03° | 718.61 min | 2357 km | 38038 km | |
99-10-06.81 | G | 64.00° | 718.78 min | 2378 km | 38026 km | |
99-10-27.78 | G | 63.98° | 718.95 min | 2394 km | 38019 km | |
99-11-24.74 | G | 63.96° | 719.16 min | 2420 km | 38003 km | |
00-03-08.61 | G | 63.98° | 718.77 min | 2492 km | 37912 km | |
00-05-16.47 | G | 63.96° | 718.31 min | 2516 km | 37865 km | |
01-06-13.42 | G | 63.94° | 718.50 min | 2455 km | 37935 km | |
01-07-02.88 | G | 63.94° | 718.65 min | 2442 km | 37956 km | |
01-07-24.85 | G | 63.94° | 718.83 min | 2427 km | 37980 km | |
01-08-14.81 | G | 63.93° | 719.00 min | 2409 km | 38006 km | |
01-09-05.29 | G | 63.91° | 719.15 min | 2392 km | 38031 km | |
01-12-19.65 | G | 63.94° | 718.78 min | 2276 km | 38128 km | |
02-02-06.56 | G | 63.90° | 718.41 min | 2210 km | 38176 km | |
02-05-07.83 | G | 63.92° | 718.05 min | 2087 km | 38281 km | |
03-02-10.05 | G | 63.85° | 718.23 min | 1644 km | 38733 km | |
03-03-11.98 | G | 63.84° | 718.40 min | 1573 km | 38813 km | |
03-04-01.93 | G | 63.85° | 718.56 min | 1558 km | 38835 km | |
03-04-23.89 | G | 63.83° | 718.76 min | 1524 km | 38879 km | |
03-05-13.86 | G | 63.81° | 718.96 min | 1490 km | 38922 km | |
03-06-03.83 | G | 63.78° | 719.15 min | 1456 km | 38966 km | |
03-07-01.80 | G | 63.76° | 719.30 min | 1413 km | 39017 km | |
03-09-16.71 | G | 63.75° | 718.79 min | 1301 km | 39103 km | |
03-10-28.63 | G | 63.76° | 718.42 min | 1234 km | 39152 km | |
04-01-06.45 | G | 63.75° | 718.05 min | 1133 km | 39235 km | |
05-01-08.96 | G | 63.47° | 718.94 min | 769 km | 39642 km | |
05-01-26.94 | G | 63.44° | 719.13 min | 759 km | 39662 km | |
05-02-13.92 | G | 63.41° | 719.28 min | 750 km | 39679 km | |
05-05-02.83 | G | 63.34° | 718.91 min | 713 km | 39697 km | |
05-06-03.78 | G | 63.31° | 718.55 min | 705 km | 39688 km | |
05-08-01.14 | G | 63.25° | 718.14 min | 688 km | 39685 km | |
06-01-05.19 | G | 63.05° | 717.87 min | 691 km | 39668 km | |
06-03-27.96 | G | 62.90° | 718.03 min | 728 km | 39639 km | |
06-05-03.86 | G | 62.82° | 718.19 min | 743 km | 39632 km | |
06-05-29.30 | G | 62.85° | 718.35 min | 760 km | 39623 km | |
06-06-16.26 | G | 62.79° | 718.50 min | 770 km | 39620 km | |
06-07-02.22 | G | 62.73° | 718.65 min | 779 km | 39619 km | |
06-07-15.20 | G | 62.71° | 718.80 min | 788 km | 39617 km | |
06-07-29.18 | G | 62.68° | 718.95 min | 798 km | 39615 km | |
06-08-11.66 | G | 62.65° | 719.10 min | 809 km | 39611 km | |
06-08-29.14 | G | 62.60° | 719.25 min | 824 km | 39603 km | |
06-11-20.05 | G | 62.51° | 718.89 min | 900 km | 39510 km | |
06-12-24.99 | G | 62.48° | 718.53 min | 931 km | 39461 km | |
07-02-22.85 | G | 62.45° | 718.14 min | 997 km | 39376 km | |
08-04-09.16 | G | 62.25° | 718.21 min | 1407 km | 38969 km | |
08-05-05.09 | G | 62.27° | 718.36 min | 1432 km | 38952 km | |
08-05-26.05 | G | 62.20° | 718.51 min | 1441 km | 38949 km | |
08-06-13.01 | G | 62.23° | 718.66 min | 1458 km | 38941 km | |
08-06-27.98 | G | 62.22° | 718.81 min | 1469 km | 38937 km | |
08-07-12.96 | G | 62.22° | 718.96 min | 1478 km | 38935 km | |
08-07-28.94 | G | 62.20° | 719.11 min | 1487 km | 38933 km | |
08-08-19.91 | G | 62.19° | 719.26 min | 1498 km | 38930 km | |
08-11-06.82 | G | 62.21° | 718.90 min | 1524 km | 38887 km | |
08-12-18.75 | G | 62.21° | 718.52 min | 1529 km | 38862 km | |
09-02-18.60 | G | 62.24° | 718.16 min | 1525 km | 38849 km | |
09-12-16.27 | G | 62.23° | 718.31 min | 1381 km | 39000 km | |
10-01-07.22 | G | 62.23° | 718.46 min | 1359 km | 39029 km | |
10-01-26.18 | G | 62.23° | 718.61 min | 1341 km | 39054 km | |
10-02-11.15 | G | 62.23° | 718.76 min | 1326 km | 39077 km | |
10-02-26.12 | G | 62.21° | 718.91 min | 1313 km | 39098 km | |
10-03-13.10 | G | 62.21° | 719.06 min | 1299 km | 39119 km | |
10-03-30.08 | G | 62.20° | 719.21 min | 1283 km | 39142 km | |
10-06-29.97 | G | 62.24° | 718.85 min | 1182 km | 39226 km | |
10-08-06.90 | G | 62.24° | 718.49 min | 1137 km | 39253 km | |
10-10-11.74 | G | 62.29° | 718.12 min | 1063 km | 39308 km | |
11-06-06.09 | G | 62.45° | 718.27 min | 803 km | 39575 km | |
11-07-01.53 | G | 62.46° | 718.44 min | 785 km | 39602 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Telekomunikační družice. Vyvinulo ji NPO "Južnoje" (nyní DP VO Pivdennyj mašynobudivnyj zavod), Dnepropetrovsk, Dnepropetrovskaja obl., UkrSSR (SSSR, nyní Ukrajina) a vyrobilo ji NPO prikladnoj mechaniki im. akad. M. F. Rešetnjova <=НПО прикладной механики им. акад. М. Ф. Решетнёва> (nyní OAO "Informacionnyje sputnikovyje sistemy"), Krasnojarsk-26 (nyní Železnogorsk), Krasnojarskij kraj, RSFSR (SSSR). Provozovatelem je Ministerstvo svjazi (MS) SSSR <=Министерство связи>, Moskva (SSSR).
Tříose stabilizovaná družice typu Molnija-1 (typové označení 11F67) má tvar válce o průměru 1.6 m a délce 3.4 m se šesti panely slunečních baterií o rozpětí 8.6 m, poskytujícími minimálně 500 W. Přístrojový úsek je hermetizovaný, chlazený cirkulující kapalinou. Je vybavena korekčním motorem typu KDU-414 [=korektirujuščaja dvigatel'naja ustanovka] o tahu 1.96 kN, systémem plynových trysek pro doladění dráhy a silovými setrvačníky stabilizačního systému. Pracuje v pásmu L (0.8-1.0 GHz, výkon permaktronového zesilovače 40 W). Pro spojení slouží jedna ze dvou redundantních otočných parabolických antén. Je součástí vnitrostátního systému ORBITA pro přenos telefonních hovorů, dálnopisných a telegrafních zpráv a televizního signálu centrální ruské televize a částečně je využíváná též pro vojenské spoje.
Pohybuje se po protáhlé eliptické synchronní 12tihodinové dráze s apogeem nad severní polokoulí.
Předchozí družicí této řady je Molnija-1 74 (1988-115A), další je Molnija-1 76 (1989-078A).
Datum | Událost |
---|
Datum poslední úpravy: 2011-07-17 21:03:39 UT |
|
|
© 2011 - Antonín Vítek |