Název objektu | Progress-M SO-1 <=Прогресс-М СО-1> |
ISS-4R [=International Space Station - Fourth Russian Flight] | |
SO-1 [=Stykovočnyj otsek 1] | |
DC-1 [=Docking compartment 1] | |
Pirs {=Molo} | |
SSC | 26908 |
Start | 2001-09-14 23:34:52 UT, Bajkonur [=Baikonur], Sojuz-U |
Stav objektu | část řízeně zanikla v atmosféře |
Zánik | 2001-09-26 21:01 UT |
Životnost | 11.893 dne, tj. 0.0326 roku |
Provozovatel | Rusko, RAKA |
Rusko, Energija | |
Výrobce | Rusko, Energija |
Kategorie | nákladní loď |
Hmotnost | na dráze 7130 kg |
Epocha | Typ | i | P | hP | hA | Pozn. |
---|---|---|---|---|---|---|
01-09-14.99 | G | 51.6° | 88.6 min | 193 km | 245 km | Plán. CUP-M. |
01-09-15.04 | G | 51.63° | 88.53 min | 190 km | 214 km | |
01-09-15.24 | G | 51.64° | 89.59 min | 245 km | 263 km | |
01-09-15.33 | G | 51.6° | 89.5 min | 251 km | 272 km | Plán po první korekci. CUP-M. |
01-09-15.36 | G | 51.64° | 89.57 min | 241 km | 266 km | |
01-09-17.09 | G | 51.64° | 92.36 min | 385 km | 396 km | |
01-09-26.12 | G | 51.64° | 92.31 min | 382 km | 393 km | Před oddělením od ISS. |
01-09-26.12 | G | 51.64° | 92.31 min | 382 km | 393 km | |
01-09-26.90 | G | 51.63° | 91.52 min | 342 km | 356 km | PAO po oddělení od ISS a úhybném manévru. |
01-09-26.96 | G | 51.63° | 91.17 min | 329 km | 335 km |
Význam parametrů: Epocha - Datum (rok, měsíc, den a zlomek dne), pro něž platí uvedené parametry. Typ - Kód typu oběžné dráhy : G - geocentrická (Země), i - Sklon dráhy (úhel mezi rovinou dráhy a referenční rovinou, tj. rovníkem nebo ekliptikou). P - Perioda (doba oběhu). hP - Výška dráhy v pericentru. hA - Výška dráhy v apocentru.
Nákladní kosmická loď s modulem stanice ISS (1998-067A). Výrobcem a provozovatelem je AO RKK Energija im. S. P. Koroljova <=АО РКК Энергия им. С. П. Королёва>, Koroljov (dř. Kaliningrad), Moskovskaja obl. (Rusko).
Modifikovaná kosmická nákladní loď typu Progress-M (typové označení 11F615A55, model 7K-GKM, výr. č. 301) o celkové délce 7 m a max. průměru 2.72 m sestává ze tří základních části: přechodového úseku PO [=perechodnoj otsek], přístrojové sekce PAO [=priborno-agregatnyj otsek] a nákladu, kterým je modul SO-1 alias DC-1 alias Pirs (ISS-SE-535 [=International Space Station - Subelement]), který je k přechodovému úseku připojen distanční přechodovou konstrukcí PPr [=perechodnaja prostavka]. Sekce PAO válcového tvaru o max. průměru 2.72 m a délce 3.1 m nese ve své válcové hermetizované části o průměru 2.1 m a délce 1.1 m řídicí, navigační a telekomunikační systémy včetně řídicího počítače "Argon-16". Na přechodovém úseku PO mezi PAO a nákladem je umístěno 10 manévrovacích motorků systému DPO [=dvigateli pričalivanija i orientacii]. V zadní části (AO [=aggregatnyj otsek]) je umístěn hlavní korekční motor SKD [=sbližajušče-korrektirujuščij dvigatel'] o tahu 3.1 kN, další 4 manévrovací motorky a 10 trysek systému orientace spolu s nádržemi KPL. Na vnějším plášti PAO je umístěn radiátor klimatizačního systému. Vzletová hmotnost modulu SO-1 činí 3676 kg včetně následujícího nákladu o celkové hmotnosti 793.8 kg:
Předchozí nákladní lodí jiného typu je Progress-M 45 (2001-036A), následující jiného typu je Progress-M1 7 (2001-051A). Předchozím letem ke kosmické stanici ISS (1998-067A) je Progress-M 45 (2001-036A), následujícím je Sojuz-TM 33 (2001-048A).
Datum | Událost |
---|---|
2001-09-14 |
23:34:52 UT: Vzlet10,11,12,13.
23:43:41 UT: Navedení na výchozí dráhu. |
2001-09-15 |
03:20:57 UT: První část 1. korekčního manévru na 3. oběhu
(t=46.8 s, Δv=18.4 m/s).
03:58:02 UT: Druhá část 1. korekčního manévru na 4. oběhu (t=25.0 s, Δv=9.6 m/s). |
2001-09-16 |
00:29:47 UT: /Plán/ 2. korekční manévr na 17. oběhu
(t=6.3 s, Δv=2.0 m/s).
22:33 UT: /Plán/ Zahájení automatické sekvence setkání. 22:55 UT: /Plán/ 1. přibližovací manévr (Δv=25.9 m/s). 23:18 UT: /Plán/ 2. přibližovací manévr (Δv=1.1 m/s). 23:41 UT: /Plán/ 3. přibližovací manévr (Δv=43.4 m/s). |
2001-09-17 |
00:23 UT: /Plán/ 4. přibližovací manévr
(Δv=6.7 m/s).
00:32 UT: /Plán/ 5. přibližovací manévr (Δv=4.7 m/s). 00:34 UT: /Plán/ 6. přibližovací manévr (Δv=1.5 m/s). Kolem 00:45 UT: Vyrovnání rychlostí. Zahájení letu ve formaci se stanicí ISS (1998-067A) ve vzdálenosti 165 m od komplexu. 00:56 UT: Zahájení závěrečného přibližování rychlostí přibližně 0.8 m/s. Dežurov na palubě komplexu ISS (1998-067A) byl připraven v případě potřeby převzít ruční řízení systémem TORU [=teleoperatornyj režim upravljenija]. 01:05 UT: Připojení stykovacího modulu14 k uzlu +Z modulu Zvezda kosmické stanice ISS (1998-067A). Kolem 01:14 UT: Pevné spojení ukončeno. Kolem 02:25 UT: Otevření průlezů mezi komplexem a novým modulem. |
2001-09-26 |
13:20 až 13:33 UT: V průběhu spojení s pozemními stanicemi
na území Ruska byl oživen řídicí systém nákladní lodi a
záhájeny přípravy k oddělení přístrojové sekce PAO
[=priborno-agregatnyj otsek].
15:36:00 UT: Dálkovým povelem z CUP-M byla pyrotechnicky oddělena přístrojová sekce PAO nákladní lodi od modulu Pirs. 15:39 UT: Úhybný manévr motory DPO [=dvigateli pričalivanija i orientacii]. Loď se začala vzdalovat od stanice rychlostí 8 km za oběh. 20:11 UT: Brzdicí manévr motory DPO (t=609.8 s, Δv=102.3 m/s). 20:50 UT: Vstup do atmosféry nad Tichým oceánem. 20:55 UT: Začátek rozpadu PAO působením aerodynamických sil. 21:01 UT: Dopad neshořelých zbytků PAO na hladinu oceánu. |
Datum poslední úpravy: 2007-09-24 10:43:21 UT |
|
|
© 2007 - Antonín Vítek |